Mrsonyenjoy Blog Bloğuma Hoş Geldiniz // Karşıyaka - İzmir: Avrupa vatandaşı kimliği almak bir tık uzağınızda

Translate

12 Nisan 2018 Perşembe

Avrupa vatandaşı kimliği almak bir tık uzağınızda

e-Residency Nedir? Ne İşe Yarar?

Günümüzde yurt dışında şirket kurmak en merak edilen konulardan. 

Bunun için dikkat çeken uygulamalardan biri de e-residency
Bu yazımızda e-residency uygulaması hakkında bilgi yazımızda.

Estonya e-İkamete kaydolduğunuzda, dijital kimlik doğrulama ve yetkilendirme sağlayan, devlet tarafından verilen bir akıllı kimlik belgesi alırsınız. Bu şekilde, Estonya'da yaşamak istemeseniz bile, önemli belgeleri dijital olarak imzalayabilir, güvenli hizmetlere erişebilir ve güvenli işlemler yapabilirsiniz.
Örneğin, e-İkame, bir Hintli girişimcinin, Almanya merkezli müşterilere hizmet vermek üzere Singapur'dan bir Estonya şirketi kurmasına izin verecektir. Ayrıca, dijital imza ile Avrupa Birliği'ndeki müşterilerle olan sözleşmeleri imzalamak için kullanabilir. Tüm işlemler çevrimiçi, uzaktan ve tamamen sorunsuz yapılabilmektedir.

Estonya Kuzey Avrupa'nın küçük bir ülkesidir ve Finlandiya'nın güneyinde, İsveç'ten Baltık Denizi'nin, Letonya'nın hemen kuzeyinde ve Rusya'nın batısında bulunmaktadır. Estonya nüfusu 1.3 milyon.

Estonya Avrupa Birliği, Avro Bölgesi, NATO, OECD ve Schengen Bölgesi'nin en kalabalık olmayan üye ülkelerinden biri. Resmi dil Estonyaca ve başkenti Tallinn.

Estonya, dijital yönetişimde dünya lideridir ve önde gelen dijital hükümetlerden oluşan küresel bir ağ olan Digital 5 (D5 )'in kurucu üyesidir. Aslında, Aralık 2014'te Estonya, e-İkamet kavramını tanıtan dünyadaki ilk ülke oldu.

e-vatandaşlık tam olarak bir vatandaşlık değil, size oturma izni sağlamıyor. ancak Avrupa birliği regülasyonlarına tabi Estonya menşeli şirket kurmak isterseniz buna imkan sağlıyor. başvurunuz sonrasında size gönderilecek olan id kartı ile bütün işlerinizi dünyanın istediğiniz yerinden online olarak yürütebiliyorsunuz ve şirket kurduğunuz takdirde Estonya'ya sadece kazandığınız para üzerinden %20 gelir vergisi ödüyorsunuz. bunun dışında ödemeniz gereken herhangi bir vergi yok.

e-residency için 100 euro başvuru ücretini ödedikten ve online olarak başvuru formunu gönderdikten sonra birkaç gün içinde Estonya polisinden cevap geliyor. başvurunuz onaylandıktan sonra kartınızı Ankara'daki Estonya büyük elçiliğinden almanız gerekiyor. eğer şirket kuracaksanız tek yorucu/masraflı olabilecek kısım şu ki, banka hesabı açtırmak için bir kereliğine Estonya'ya gitmeniz gerekiyor. ancak yakında Skype üzerinden banka hesabı açtırılabilecek.
eğer şirket kuracaksanız Estonya'da bir adres göstermeniz gerekiyor. Leapin gibi danışmanlık şirketleri düşük bir ücret karşılığında size Estonya'da fiziksel bir adres sağlıyorlar. ayrıca isterseniz banka işlemlerinizden tutun Estonya'daki vergi beyanlarınıza kadar her şeyinizle ilgileniyorlar.


Estonya tarafından kasım 2014'te verilmeye başlanan dijital kimlik projesinin adı. bu kimliğe sahip kişiler tamamen dijital olarak Avrupa birliğinde geçerli olacak şekilde doküman veya sözleşme imzalayabilir, Estonya'da şirket kurabilir, dünyanın herhangi bir yerinden de bu şirketi yönetebilir ve vergisini online olarak ibraz edebilir. 

bu kimliği almak için fiziksel olarak Estonya'ya gitmeye bile gerek yok. Türkiye'den bugüne kadar 194 kişi başvurmuş, başvurusu kabul edilenler kimliklerini ve akıllı kart okuyucularını Ankara'daki Estonya büyük elçiliğinden alıyorlar. başvuru ücreti şubat 2016 itibariyle 100 euro ya yükseltilmiş.


Şirket Kurma Süreci
Şirket kurmak Estonya’da sadece 18 dakika sürüyor (Dünya Rekoru). Şirket kurmak için bir adres göstermeniz yeterli. Bu adresi temin edebilmek için de farklı şirketler var. Bunlar zaten e-residency’nin kendi sitesinde listelenmiş. LeapIN ise bu şirketlerden bir tanesi. Sitelerine bakarak verdikleri farklı hizmetleri görebilirsiniz. Ben LeapIn kullanmaya başladım ve hizmetlerinden ve sorularıma verdikleri cevaplardan çok memnunum. Size de LeapIN’i öneririm. 



e-Residency Başvurusu Nasıl Yapılır?
Her şeyin online olarak ve tamamen sorunsuz şekilde tamamlanmasının amaçlandığı sistemde öncelikli olarak e-Resident olmak gerekmektedir. Bu doğrultuda aşağıda sayılan belgelerin sisteme yüklenmesi talep edilmektedir:

Pasaportun ilgili sayfalarının bir kopyası,
Pasaport tipi bir dijital fotoğraf,
Kurulması planlanan şirkete ilişkin niyet mektubu.
Sağlanan belgelerle beraber yine online olarak visa ya da mastercard ile başvuru ücreti ödemesi yapılmakta ve başvuru güvenli online form aracılığıyla tamamlanmaktadır. Başvurunun kabulü ve işlem görme süreci 30 gün içinde tamamlanmaktadır. Başvurunun kabulüne ilişkin e-posta ile kişiler bilgilendirmekte ve sonrasında sonra dijital kimlik kartları başvuru sırasında seçilen Estonya elçiliğinden alınabilmektedir.

e-Resident olduktan sonra şirket kurabilmek için yasal bir adres edinilmesi ve banka hesabı açılması gerekmektedir. Bu konuya ilişkin danışmanlık veren şirketler başvuruların yapıldığı internet sitesinde yer almaktadır.

Başvuru sonrasında verilen dijital kimlik kartı ile kişiler dijital imzaya sahip olmaktadır. Böylelikle şirket sahipleri, şirketin sevk ve idaresini Estonya'da yerleşik bir üçüncü kişiye gerek kalmaksızın, her türlü hukuki yükümlülük ve evrak işleri dahil olmak üzere dijital imza ile yerine getirebilmektedirler. Ayrıca e-imza ile AB regülasyonlarına tabi olarak bankacılık ve online ödeme hizmeti sağlayıcılarından yararlanabilmektedirler.

e-Residency için Neden Estonya?
Estonya dünyadaki en gelişmiş dijital toplumlardan biri olarak adından söz ettirmektedir. Bu nedenle online işlemler güvenilir bir ortamda gerçekleşmekte olup verilere erişim güvenli şekilde sağlanmaktadır. Girişimcilerin tercih sebebi ise girişimcilik fikirlerini hayata geçirebilmelerini kolaylaştırmasıdır. Estonya, e-Residency ile bürokrasiden uzak, düşük maliyetli ve açık bir vergi sistemi ile AB düzenlemelerine tabi şirket kurabilme imkanı sunmaktadır. Böylelikle eğer girişiminiz AB’nin fon sağladığı çalışmalara giriyorsa bu fonlardan da yararlanma imkanı doğmaktadır. Estonya NATO, OECD ve Eurozone ülkesi olduğu için güvenli ve istikrarlı bir ticaret ortamı sunmaktadır. AB’de yerleşik bir şirket olarak faaliyet gösterileceği için ortak pazarın getirdiği hukuki avantajlardan yararlanmayı sağlamaktadır. Buna ek olarak AB’de yerleşik bankacılık ve uluslararası ödeme hizmeti sunucularına (Paypal, Google gibi) da kolaylıkla erişim sağlanmaktadır. Aynı zamanda Estonya hükümeti iş modellerine göre yaratıcı fikirleri destekleyici tutumuyla bilinmektedir. Nüfusunun az olması dezavantajını e-Residency ile avantaja çevirmeyi hedefleyen hükümet vergi konusunda da ılımlı bir tavır sergilemektedir. Şirket kazanç elde etmedikçe herhangi bir vergi talep edilmemektedir. Ödenmesi gereken sadece kazanç üzerinden alınan gelir vergisidir.

e-Residency Kimlerin Tercihi?
Dijitalleşmenin hızla sürdüğü günümüzde işini dijital platformlara taşıyan ve elektronik ortamda hizmet sunanlar, danışmanlık ya da SaaS hizmeti verenler bu sistemi tercih etmektedir. Yaratıcı fikri olan ama az maliyetli ve kısa sürede bürokrasi ve evrak işlemlerinden uzak işletme kurmak isteyen girişimciler bu sistem ile şirketlerinin büyümesi için daha fazla zaman ayırabilmektedir.

e-Residency Uygulamasının Dezavantajları Neler?
Pek çok avantajı bulunan e-Residency sisteminin en önemli dezavantajı Avrupa Birliği düzenlemelerine uyum ve hakimiyet gerekliliğini beraberinde getirmesi. Özellikle tüketici ve kişisel verilerin korunmasına ilişkin düzenlemeler bakımından B2C hizmet sağlayıcılarının göz önünde bulundurması gereken ve maddi yaptırımları ağır olan pek çok düzenleme bulunmaktadır.

Paraşüt'ün sunduğu birçok özellik ile ön muhasebe ve e-ticaret işlemleriniz artık daha kolay:

e-Ticaret Entegrasyonu
Banka Entegrasyonu
Online Tahsilat
e-Fatura
e-resident'e başvurmak için fotoğrafa tıklayın
 e-resident
E- Residency veya Türkçe’ye çevrilmiş haliyle “e-vatandaşlık” Estonya devletinin 2014 yılında yürürlüğe soktuğu ve girişimciler için bulunmaz nimet niteliğinde bir uygulama. Dünya’da bir ilki gerçekleştiren Estonya E-residency ile AB vatandaşı olmayan fakat AB’deki pazara ve müşterilere ulaşmayı hedefleyen girişimcileri, verdiği bir dijital kimlik ile “e-resident” yaparak, şirketlerini online olarak kurmalarına olanak tanıyor. Ancak, düşünülebileceğinin aksine, e-resident olan kişiler Estonya’da oturma hakkı veya vatandaşlık hakkı gibi haklara sahip olmuyorlar.
E-Residency,
  • AB içerisinde bir şirket kurmak,
  • AB’ye yerleşik bankacılık ve uluslararası ödeme hizmeti sunucularına kolay ulaşmak,
  • AB Tek Pazar’ının ve onun getirdiği hukuki avantajlardan yararlanmak,
  • Güven ve istikrarlı bir ortamda ticaret yapmak,
  • Kamu hizmetlerini dijital kimlik vasıtasıyla kullanmak konularında avantajlar sağlıyor.
Ayrıca E-residency ile şirket sahipleri Dünya’nın herhangi bir yerinden şirketlerini idare edebildikleri gibi, şirketi temsil etmek üzere Estonya’da yerleşik üçüncü bir kişi bulmak zorunda da değiller. Şirket sahipliği %100 şirket sahiplerinde kalmakta ve “E-residency” kimliğine tanınan dijital kimlik sayesinde şirket sahipleri ticari faaliyetleri esnasında karşılarına çıkan her türlü hukuki yükümlülük ve evrak işlerini dijital imzaları ile imzalayabilmektedirler.  Ayrıca vergi beyanı, ticari banka hesaplarının açılması, kredi kartı talepleri, e-bankacılık işlemleri, uluslararası ödeme alma gibi diğer pek çok işlem de dijital kimlikle yürütülerek hem hızlı hem de iş sahiplerinin bir yerden bir yere gitmesine gerek kalmadan halledilebilmektedir.
Peki, Estonya’da online bir şirket kurmak neden iyi bir fikir olabilir?
Estonya Dünya’daki en gelişmiş dijital toplumlardan bir tanesi. Örneğin, hepimizin tanıdığı Skype şirketi bu ülkenin bir eseri. Bunlar haricinde Estonya’nın sunduğu pek çok avantaj var: AB, NATO, OECD ve Eurozone ülkesi olması nedeniyle Estonya bu birliklerin sunduğu faydaları şirket sahiplerine de sunarken girişimci için gerekli istikrarlı ortamı da sağlamakta. Şirket kurulumu bir günde, online olarak gerçekleşirken devlete ödenen harçlar düşük. İşlemler dijital kimlik sayesinde yapıldığı için bürokrasi asgari düzeyde ve vergi sistemi oldukça net bir çerçeveye oturtulmuş. Şeffaf bir ticaret ortamı olması sebebiyle yolsuzluk oranı düşük ve elde edilen karların tekrar bir yatırım olarak değerlendirilmesi halinde şirket sahipleri vergiden muaf tutularak işlerinin devamı ve büyüme konusunda teşvik edilmekte. Son olarak, yapılan ticari faaliyetler Euro ile yürütüldüğü için kur farkından kaynaklanan kar kayıplarının da önüne geçiliyor.
E-Residency işlemleri ne kadar basit?
E-Residency, Estonya’da şirket kurmayı oldukça kolaylaştırıyor. İzlenmesi gereken 4 adımlar; öncelikle e-resident olunması, yasal bir adres edinilmesi, şirketin kurulması, gerekli harcın ödenerek yetkili makamdan onay alınması.
Yine, E- resident olmak da kolay bir prosedüre bağlanmış. Elinizde bulundurmanız gerekenler; pasaportunuzun bir kopyası, pasaport tipi bir dijital fotoğrafınız, neden E-resident olmak istediğinizi anlatan bir niyet mektubu ve harç ödemesi için Visa veya Mastercard bir kredi kartı.
E-resident olduktan sonra şirket kurulumunda istenen birtakım şartlar, örneğin yasal bir adres edinme veya uluslararası ödeme alma, birtakım servis sağlayıcıları üzerinden yerine getirilebilmektedir. Bununla ilgili olarak, E-residency’nin resmi internet sayfasında, bu servis sağlayıcılar da paylaşılmış olup, başvuranlara güvenilir hizmet sağlayıcılarla yola çıkılması konusunda yön gösterilmiştir.

E-Residency hakkında daha fazla bilgi için:
 mrsonyenjoy


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder