Mrsonyenjoy Blog Bloğuma Hoş Geldiniz // Karşıyaka - İzmir: Pamukkale Turizm Ege'nin Yıldız Dev Şirketi

Translate

1 Nisan 2018 Pazar

Pamukkale Turizm Ege'nin Yıldız Dev Şirketi

Ege'li olup özellikle Anadolu'nun batısında yaşayan ve şehirler arası seyahat edenlerin Pamukkale Turizm ile en az bir kez seyahat etmişliği vardır.

Peki bu şirketin Türkiye'nin en büyük şirketi haline nasıl geldi ve yıllardır aynı kaliteyi devam ettiriyor?



Önce bu şirketin kuruluş yıllarına gidip o günlerden bu günlere nasıl geldiğini incelemek lazım.


Hayatım uzun yılları iş nedeniyle devamlı seyahatlerde geçti. Ve eski yıllarda uçak henüz belli kesim dışındakiler kullanılmadığı için tek bir şansınız vardı. Otobüs!! Tren de vardı ama maalesef Türkiye'de demir yolu ve deniz yolu o zamanda üvey evlattı, hala da üvey evlat. Son yıllarda hızlı tren altında bir iki hat açıldı ama ülkemizin az bir kısmına hitap etmektedir. Deniz yolu ise, İstanbul boğazı ve İzmir körfezi şehir içi yolcu taşımacılı dışında Marmara denizindeki bir kaç ada dışında kullanılmamaktadır.


Zamanımızda uçak ulaşımda önemli bir yer edinilmesine rağmen, otobüs ile seyahat dünyada olduğu gibi ülkemizde de vazgeçilmez olarak kalacaktır.


Benim otobüs seyahatlerimde tercih ettiğim tek şirket Pamukkale Turizm olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Sizlere hayatına Denizli'den başlayan ve ve ülkemizin bir çok bölgesine seferleri olan bu şirketi tanıdığım kadarı ile anlatmaya çalışacağım. Ama ilk önce tarihinden başlamak istiyorum.

Neden bu şirketi anlattığımı sorabilirsiniz?
Bunu anlatmak için derler ya yaşamak lazım. 1970'li yıllarda İzmir'den ilk İstanbul'a seyahatim Pamukkale ile olmuştu. O zamanlar otobüsler içerisinde en popüleri havalısı veya apollo dedikleri Alman malı "Magirus Deutz" denilen otobüslerdi.Araçta makas sistemi yoktu, havalı körük vardı. Ve devamlı yolda tıslayarak giderdi. Ve bu hoşumuza giderdi. 
Sonra uzun yıllar yollardan eksilmeyen ve hala bir çok köy ulaşımında kullanılan Mercedes 0302'ler ile tanıştık. Harika araçlardı ve tüm sürücüler tarafında en çok beğenilen otobüs olarak bir çok şirketin envanterinde yer aldı. 
Tabi bu araçlarda klima yoktu, yan camların üstleri veya tavan havalandırmaları açılır ve aracın içi serinletilir. Kışın sorun yoktu. Kalorifer sistemi iyi çalışıyordu.Karlı ,buzlu ve virajlı yolların gerçek ustasıydı. 
Seyahate çıkacaksak önce aracın markasını sorardık, 0302 ise hemen bilet kestirirdik. Tabii ki Pamukkale'den. Bu araçlarda buzdolabı olmadığı için yazları buzluklarına buz konur ve cam şişede yolculara ücretsiz su dağıtılırdı. Şimdi Pamukkale seferlerinde demleme çay, evet demleme çay, Türk kahvesi, sandviç ve adını sayamayacağım bir çok bisküvi çeşidi ve soğuk sıcak içecekler ikram edilmekte. Emin olun uçaklarda bile bu kadar bol çeşit ve sık ikram yapılmamaktadır. Ancak kıtalar arası uçuşlarda daha fazla ve sınırsız ikram yapılmakta. Pamukkale şirketi bu ikramları mesafe gözetmeksizin en kısa veya en uzun mesafe yolcusu için şartsız sunmaktadır. 
Diyeceksiniz şu anda bir çok şirket bu hizmetleri vermektedir. Evet ama bu kalitede değil ve eksik vermektedir. Pamukkale'de kabin memurları size ikram verirken eldiven takmakta ve seyahat boyunca isteklere hazır, zaman aralıklarla gelip bir ihtiyacınız var mı diye sormaktadır.
Bir gün iş seyahati için Antakya Hatay'a gitmiştim. O bölgede Pamukkale maalesef çalışmadı için İzmir'e Adana üzerinden uçakla gidecektim. 
Adını vermek istemediğim otobüs şirketi ile Adana'ya gitmek için bilet aldım.
Koltuğum tam orta kapının yanı idi. Yani kabin görevlisini görebileceğim bir yerde. Kabin görevlisi, aslında bir nevide muavin, araç kalkmadan otobüsün altında olan bir sorun için aracın altına girdi ve kısa sürede çıktı.Ama elleri resmen yağ içindeydi. Ellerini kuru bir beze sildi ve biraz sonra eldiven takmadan, o yağlı ellerinle ikrama başladı. İkram dediğim ise sallama çay ve bir çeşit bisküvi. Bana sıra geldiğinde haliyle bir şey yemedim ve içmedim. Araçtaki koku ise ayrı bir rezaletti. Adana'ya nasıl geldim ben bilirim. Pamukkale'yi gelde arama ama o bölgede yok.
Türkiye'de tarihimizde çok önemli seyahat şirketleri vardı. Hepsi yok oldu gitti. O tarihlerden kalan bir tek Pamukkale var. Bunun arkasında çok güçlü ve oto kontrolü kuvvetli bir yönetim grubu var. Bu yüzden bu şirketi çok seviyorum ve ailece tercih ediyoruz. Ve şimdi Kocaeli bölgesinde hizmet vermeye başladı. Umarım iç Anadolu ve Güneydoğu bölgesinde de seferlere başlarlar.
 Pamukkale Turizm
Tarihçe

1931

5 Şubat 1931’de Denizli ziyaretinden dönen Mustafa Kemal Atatürk’ü, tren garında İzmir’e uğurlayacak heyetin arasında TBMM 1’inci dönem Denizli Milletvekili Hacı Mazlum Bababalım da vardı. Sohbet esnasında Hacı Mazlum Bababalım’ın Atatürk’e aktardığı karayolu ile şehirlerarası yolcu taşımacılığı fikri, Atatürk tarafından takdir ve teşvik görmüştü. Ancak o dönemin şartları nedeniyle Bababalım’ın bu önemli projesi hayata geçirilemedi.

1962

İkinci Dünya Savaşı’nın bitişinden sonra yeniden canlanmaya başlayan Dünya ticaretinin ülkemize yansımaları 1950’li yıllarda kendini hissettirmeye başladı. Türkiye’nin çehresi değişiyordu; Fabrikalar ve barajlar yapılıyor, şehirlerarası yollar açılıyordu. Gün geçtikçe yayılan ve gelişen karayolu ağı beraberinde şehirlerarası ulaşım ihtiyacını doğurdu. Demir yollarının ulaşamadığı kentler arasında yolcu taşınıyordu. Bu hareket Ege’de bazı oluşumları da beraberinde getirdi. Geçmişi Cumhuriyet’in ilk yıllarına kadar uzanan Hacı Mazlum Bababalım’ın Atatürk’ten onay aldığı projesi, 1962 yılında torunları tarafından hayata geçirildi. Adını Denizli’nin doğa harikası (Hierapolis) Pamukkale’den alan ‘Pamukkale Turizm’ Bababalım ailesi tarafından kuruldu. Tarih 16 Ocak 1962’idi.

1972

İlk seferlerimizi Denizli–İstanbul ve Denizli–Ankara güzergâhlarında gerçekleştirdik. Güven veren hizmetlerimiz ve samimiyetimizle kısa sürede yolcularımızın ilgisini ve güvenini kazandık. Yolcularımızdan aldığımız destekle kısa sürede büyüyerek filomuza yeni araçlar katarak diğer büyük illere de seferler düzenlemeye başladık. 1972 yılına gelindiğinde birçok güzergâhta hizmet vermeye başlayarak, ulusal marka kimliğimiz ile Genel Merkezimizi İzmir’e taşındı.

1975-1985

1976’li yılında Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik ve şehir içi servisleri yolcularımızın hizmetine sunduk. Şehir içi servisler sektörde yeni bir dönemin başlamasına neden oldu. 1980 - 1985 yılları arasında hızla büyümeye devam ederek, yeni atılımlarımızla beraber sağlam temeller üzerinde yolumuza devam ettik. 1985 yılına gelindiğinde sektörün en genç firmalarından olmamıza rağmen Türkiye'nin en geniş araç filosuna sahipti.

1990

1990 yılından itibaren üstün teknolojiye sahip modern tasarımlı yeni otobüs modellerinin yolcularımızla tanıştırmak ve çeşitlilikte sürekliliğin artması artık misyonlarımızdan biriydi. Markamıza özel olarak tasarlanan vip araçları filomuza dâhil ederek Elegance servislerini başlattık.

2000

2000’li yıllar Türkiye’nin aktif olarak bilgisayar ve bilgisayar teknolojileri ile tanıştığı yıllardır. 2002 yılında bilişim sektöründeki gelişmeleri takip ederek sektörümüzde bir ilki daha gerçekleştirdik. Türkiye’de ilk Online Bilet Satış / Rezervasyon hizmetini sunan marka olduk.

2005

2004 - 2005 yıllarına gelindiğinde neredeyse yarım asırlık tecrübemizi yeni kurumsal kimliğimiz ve profesyonel organizasyon yapımız ile birleştirerek sektöre yön verenlerden biri olarak yolumuza devam ettik. 2006 yılında müşteri ilişkileri yönetimi alanındaki yenilikleri, kendi sektörümüze taşıyarak günümüzde 2,5 milyon aktif kullanıcıya ulaşan “Pamukkart” uygulaması ile yolcu sadakat projesini başlattık.Teknolojinin yaşam tarzına da yansıması kaçınılmazdı. Bu doğrultuda bireysel insan vurgusunun da öne çıkması sektörde yeni bir bakış açısı oluşturdu. 2+1 genişletilmiş özel koltuk dizaynı, her koltukta LCD ekran, uydu kanal yayını, bilgisayar oyunları, kişisel özel yayın imkânı, kesintisiz mobil hızlı internet gibi çağımızın olmazsa olmazları “Pamukyol” çatısı altında birleştik. Pamukyol ve Teknobüs araç donanımlarına, koltuk arkası ekranlarda kullanabilecekleri kişisel USB uygulamasını getirdik. “Kontrol Sizde” sloganı ile bu uygulamayı tanıtarak, yolcularımızın kendi tercih ettikleri ve diledikleri zaman ileri/geri alabilecekleri film, müzik, fotoğraf gibi dokümanlarını seyahat esnasında kullanabilmelerini sağladık. Koltuk arkası kişisel ekranlar halen donanımsal ve yazılımsal olarak geliştirmeye devam etmekte ve yeni özellikler kazandırmakta.

2009

Pamukkale Turizm ailesi olarak kendimizi “toplumun kurumsal bir vatandaşı” olarak görüyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana hayata geçirdiğimiz sosyal sorumluluk ve destek projelerini 2009 yılında “Pamukkeller” markası çatısında topladık. Eğitim, sanat, sağlık ve spor alanında birçok projeyi hayata geçirdik. 2009 ve 2010 yıllarında Ulaştırma sektörü birincisi seçilerek, sektörde öncü ve örnek adımlar atmayı sürdürme hedefimiz ile sektörün geleceğini emin ellere bırakmayı sorumluluk haline getirerek “Pamukkale Akademi”‘yi kurduk. Sektörde uzmanlık kazanmak isteyen gençlere eğitim desteği vererek, “Yaşam Boyu Eğitim” kavramını temel felsefe haline getirildi.

2011

2011 yılında en büyük yatırımımızı sanayi şehri Bursa’ya üs kurarak yaptık. Büyüme stratejimiz çerçevesinde Türkiye ekonomisine yön veren Bursa’dan, faaliyet gösterdiğimiz Akdeniz, Ege, Batı Karadeniz, İç Anadolu, Marmara bölgelerimize direkt kalkışlı seferler düzenlemeye başlayarak Bursa operasyonunda çalışacak otobüslerimiz için 9 milyon Avro yatırım gerçekleştirdik. 2011 yılından bu yana büyümeyi hızlandırarak, ulaşım ağını genişletmeye devam ederek Ege ve Akdeniz bölgelerindeki başarımızı Marmara Bölgesine de taşıyarak iç turizmin yoğun olduğu Bandırma, Erdek ve Karacabey hatlarını açtık. 2014’de “Adım Adım Trakya” projemiz kapsamında başlattığımız seferlerimize, Trakya Bölgesi’nin önemli yerleşim yerlerinden olan Kırklareli, Lüleburgaz ve Çorlu’yu güzergâh haritamıza ekledik. Tekirdağ ve Keşan’ı da renklerine bağlayarak bir adım daha atıldı.

2016

2015 yılını Trakya’nın önemli merkezlerinden Çanakkale, Tekirdağ, Keşan seferlerimize başlayarak tamamladık. Çanakkale Köprüsü’nün hayata geçirilmesi ile önemli bir bağlantı noktası ve metropol olacak olan Çanakkale ve çevre ilçelerine başlattığımız bu seferler için 30 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. 

İstanbul'un Avrupa ve Anadolu yakası için hızlı bir ulaşım alternatifi de oluşturmayı planlayarak özellikle İstanbul’da şehir içi ulaşım ağını da bu yönde geliştirdik. “Pamukkale Turizm Zaman Kazandırır” teması kapsamında Kurtköy Hareket Merkezini hizmete açarak ve Harem Otogarından direkt kalkışlı seferlere başlayarak İstanbul içerisindeki cep terminallerini ve hareket merkezlerini de yeniden şekillendirdik. 

2016 yılında 100 adetlik 2+1 Pamukyol otobüs alımını tamamlayarak, 2017 yılına da yine filomuza 100 adet otobüs dâhil ederek başladık. 10 inç koltuk arkası ekranları, ücretiz internet hizmeti, şube ve tesislerin altyapısı, geniş servis ağı, çok seçenekli ikram ve filomuzun tümünde her koltukta bulunan prizlerimiz ile çalışmalarımızı “Seyahat Etmek Özgürlüktür” temasından yola çıkarak kurguluyoruz. Bu yüksek donanıma sahip Pamukyol ve Teknobüs araçlarımızdan oluşan 500 araçlık filo ile 2016 yılını 13 milyon yolcumuzu sevdiklerine kavuşturarak tamamladık. 

Sektörümüzde deneyimli Bölge ve Birim Müdürlerimiz; şirket kültürümüzü benimseyen iş otaklarımız ve A’dan Z’ye tüm destek birimlerimizden oluşan Türkiye’nin en iyi ekibi ile 55 yıllık tecrübeye sahibiz. Kurumsal vizyonumuz ile şekillendirilmiş ayrıcalıklı hizmetlerimizi, yeni güzergâhlar ile ülkemizin güzel insanlarına sunmaya devam edeceğiz. Ülkemize ve geleceğe güvenle bakarak, yeni yatırımlarımıza ve ulaşımda “Referans marka“ olma yolculuğumuza hız kesmeden devam edilecektir.
 mrsonyenjoy





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder